Waardevol fashion & design festival Arnhem 2022

Dit jaar staat FDFA in het teken van het thema waardevol. De waarden van het modesysteem worden bevraagd op sociaal en ecologisch vlak.
 

Voor FDFA 2022 hebben wij zowel de online als offline festival campagne mogen ontwerpen. Een grafische campagne die mode letterlijk een gezicht en ander perspectief geeft. Een ontwerp dat naadloos aansluit op het thema waardevol:

"Tijdens de Arnhemse modemaand  van 3 juni t/m 3 juli 2022, laat Fashion + Design Festival Arnhem samen met diverse partners, ontwerpers en ondernemers zien hoe waardevol mode en design voor de mens is. In de huidige consumptiemaatschappij zijn het vooral financiële en materialistische waarden die verbonden lijken aan mode en design, de Arnhemse modemaand focust dit jaar op de kwalitatieve waarden die de mens weet te verbinden en te onderscheiden.

Onder de noemer ‘waardevol’ gaat FDFA’22 in op minder bekende waarden zoals: sociale, esthetische, culturele, emotionele, ecologische en ethische waarden. Hoe zwaar wegen deze waarden voor (Arnhemse) ontwerpers, ondernemers en bewoners? Welke  herinneringen zijn er verbonden aan kleding? En hoe draagt kleding of design bij aan het uitdragen van een eigen identiteit?"

motion design door Jurriaan Hos