New newer newst, newstest, newstestest...

Een avond over ons nieuws en de werking van ons nieuws.

Ontwerp
Ontwerp-Platform-Arnhem vroeg ons de campagne te ontwerpen voor de avond: New newer newst, newstest, newstestest... Wij ontwikkelde binnen het ontwerp een methodiek die op basis van conditional design is toegepast. Doormiddel van een set regels gerelateerd aan de manier van hoe we met media om gaan en vormelementen ontwikkelde we deze campagne. 

Over de avond
De manier waarop wij nieuws tot ons krijgen is in de afgelopen jaren drastisch veranderd. Niet alleen de snelheid, maar ook de inhoud. Op het internet kan iedereen zich manifesteren als bron. Maar wie bepaalt eigenlijk wat wij op het nieuws zien? Wat is de rol die ontwerpers hierin spelen? Waarom werkt click bait?
 

Sprekers
Grafisch ontwerper Titus Knegtel (vormgever Financieel Dagblad en winnaar van Die Goldene Letter) 
Bas van Kooij (Dept Agency, The Newsroom)
Grafisch onderzoeker Coralie Vogelaar 

Meer over onze campagnes weten?